
Ovšem můžete zastavit vůz, od kterého kamínek odletěl. Podaří-li se vám to a řidič bude souhlasit že zavinil prasknutí vašeho čelního skla - bude vzniklá škoda hrazena z jeho povinného ručení.
Je ovšem nutné, aby sám zavolal do své pojištovny a celou událost ohlásil. Ovšem nebude-li s vámi souhlasit a vinu popře, nemáte moc šancí jak z něj finanční náhradu vymocti.
Máte-li zajištěnu úhradu z pojištění, nebo budete muset vaše čelní sklo hradit ze svého, můžete začít zjištovat, zda bude třeba vyměnit celé sklo, nebo dírku či prasklinku pouze nechat "opravit". Díky dnes používané technologii Glass Repair je možné zacelit i praskliny o délce až 15 cm.
Je dobré sklo opravit co nejdříve, protože vosk, prach a v zimě zmrzlá voda opravy stěžují a mohou prasklinku zvětšovat.
Zajistit opravu je nezbytné, protože za prasklé sklo vás mohou zastavit policisté a je-li prasklina ve výhledu ridiče, mohou vám zakázat pokračovat v jízdě. Za prasklé sklo navíc hrozí ve sprváním řízení pokuta až 10 tisíc korun a 5 trestných bodů. Dle zákona tato sankce hrozí v okamžiku, kdy je prasknuté nebo poškozené místo v dosahu stěračků a je větší jak 2 cm.
Je-li poškození ve výhledu řidiče, nesmí se sklo opravovat, ale je třeba jej vyměnit. Místo výhledu řidiče je definováno zhruba takto: jde o obdélník, jehož spodní strana leží asi 30 centimetrů od dolní části skla, horní hrana asi 30 centimetrů od horní části skla, levá boční strana 15 centimetrů od bočního sloupku a pravá strana 15 centimetrů od středu skla.
Čelní sklo je možné si připojistit v rámci povinného ručení nebo havarijní pojistky - potém budete mít jistotu že nebudete muset hradit prasklé sklo ze svého.